Fraktsätt och leveranstider

  • Kespa levererar inom hela Sverige (undantaget öar utan regelbunden postgång).
  • Kespa skickar genomförda beställningar enligt något av nedanstående alternativ.
  • De fraktlösningar som erbjuds är:
    • Privatperson
      • Varubrev Postnord (för mindre artiklar)
      • Leverans till DHL Servicepoint (utlämningsställe)
    • Företag
      • DHL paket med företagsleverans
      • Leverans till DHL Servicepoint (utlämningsställe)
      • Schenker paket med företagsleverans
  • Kespas normala leveranstider är 2-7 arbetsdagar beroende på artikel och leveransort (orter norr om Umeå kan ta någon dag längre). Notera att beställningar gjorda på helgdagar hanteras tidigast nästkommande arbetsdag.

Vid problem med leveranserna

  • Vid förseningar kommer Kunden kontaktas omgående via mail för information med ny beräknad leveransdag och då ges möjlighet att makulera order. 
  • Vid frågor om leverans, vänligen skicka ett mail till kespa@kespa.se
  • Restnoterad vara skickas när Kespa mottagit leverans från sin leverantör vilket innebär att delleverans (er) kan förekomma.
  • Beställningar som överstiger ett ordervärde om 1250 SEK (inklusive moms) är fraktfria. För ordrar under 1250 SEK (inklusive moms) tillkommer en fraktavgift om 125 SEK (inklusive moms).
    • Kespa skickar ut ett spårningsnummer till kundens angivna mailadress för att kunden ska ha möjlighet att följa dennes leverans, i de fall den valda fraktlösningen stödjer detta (gäller ej t.ex. varubrev).
    • Kespa förbehåller sig rätten att debitera kunden för ej uthämtade paket till ett sådant belopp som hänför sig till kostnader Kespa upplupet som ett resultat av kundens underlåtenhet av att hämta ut skickat paket.
    • Gällande transportskador så kan du läsa mer om det här