Reklamera transportskada

Om din leverans är transportskadad är det viktigt att du anmäler det direkt och dokumenterar med bilder. Följ nedanstående steg.

Synlig transportskada

Reklamera samma dag som du kvitterar leveransen!

DHL & Schenker

  • Be transportör eller ombud (vid uthämtning hos servicepoint) notera skadan innan du signerar (annars har du accepterat leveransens skick).
  • Du har rätt att neka leveransen.
  • Dokumentera med bilder på ytteremballage.
  • Dokumentera med bilder på förpackningsinnehåll med uppfyllnadsmaterial.
  • Dokumentera med bilder på artikeln.
  • Säkerställ att fraktsedel syns på bild i sin helhet på en av bilderna.
  • Skicka till contact@kespa.se tillsammans med ditt ordernummer som du fick i bekräftelsen.
  • Vi kontaktar dig omgående för att erbjuda utbytesprodukt eller på annat sätt finna lösning.

Posten

  • Dokumentera med bilder på ytteremballage.
  • Dokumentera med bilder på förpacknings innehåll med uppfyllnadsmaterial.
  • Dokumentera med bilder på artikeln.
  • Säkerställ att fraktsedel syns på bild i sin helhet på en av bilderna.
  • Skicka till contact@kespa.se tillsammans med ditt ordernummer som du fick i bekräftelsen.
  • Vi kontaktar dig omgående för att erbjuda utbytesprodukt eller på annat sätt finna lösning.

Icke synlig transportskada (dvs skada på produkt som inte syns från utsidan)

Reklamera omgående, senast inom 7 dagar från leveransens kvittering.

DHL & Schenker

  • Dokumentera med bilder på ytteremballage.
  • Dokumentera med bilder på förpackningsinnehåll med uppfyllnadsmaterial.
  • Dokumentera med bilder på artikeln.
  • Säkerställ att fraktsedel syns på bild i sin helhet på en av bilderna.
  • Skicka till contact@kespa.se tillsammans med ditt ordernummer som du fick i bekräftelsen.
  • Vi kontaktar dig omgående för att erbjuda utbytesprodukt eller på annat sätt finna lösning.

Posten

  • Dokumentera med bilder på ytteremballage.
  • Dokumentera med bilder på förpacknings innehåll med uppfyllnadsmaterial.
  • Dokumentera med bilder på artikeln.
  • Säkerställ att fraktsedel syns på bild i sin helhet på en av bilderna.
  • Skicka till contact@kespa.se tillsammans med ditt ordernummer som du fick i bekräftelsen.
  • Vi kontaktar dig omgående för att erbjuda utbytesprodukt eller på annat sätt finna lösning.