Om din leverans är transportskadad är det viktigt att du anmäler det direkt och dokumenterar med bilder. Följ nedanstående steg.
Synlig transportskada
Reklamera samma dag som du kvitterar leveransen!
DHL & Schenker
- Be transportör eller ombud (vid uthämtning hos servicepoint) notera skadan innan du signerar (annars har du accepterat leveransens skick).
- Du har rätt att neka leveransen.
- Dokumentera med bilder på ytteremballage.
- Dokumentera med bilder på förpackningsinnehåll med uppfyllnadsmaterial.
- Dokumentera med bilder på artikeln.
- Säkerställ att fraktsedel syns på bild i sin helhet på en av bilderna.
- Skicka till contact@kespa.se tillsammans med ditt ordernummer som du fick i bekräftelsen.
- Vi kontaktar dig omgående för att erbjuda utbytesprodukt eller på annat sätt finna lösning.
Posten
- Dokumentera med bilder på ytteremballage.
- Dokumentera med bilder på förpacknings innehåll med uppfyllnadsmaterial.
- Dokumentera med bilder på artikeln.
- Säkerställ att fraktsedel syns på bild i sin helhet på en av bilderna.
- Skicka till contact@kespa.se tillsammans med ditt ordernummer som du fick i bekräftelsen.
- Vi kontaktar dig omgående för att erbjuda utbytesprodukt eller på annat sätt finna lösning.
Icke synlig transportskada (dvs skada på produkt som inte syns från utsidan)
Reklamera omgående, senast inom 7 dagar från leveransens kvittering.
DHL & Schenker
- Dokumentera med bilder på ytteremballage.
- Dokumentera med bilder på förpackningsinnehåll med uppfyllnadsmaterial.
- Dokumentera med bilder på artikeln.
- Säkerställ att fraktsedel syns på bild i sin helhet på en av bilderna.
- Skicka till contact@kespa.se tillsammans med ditt ordernummer som du fick i bekräftelsen.
- Vi kontaktar dig omgående för att erbjuda utbytesprodukt eller på annat sätt finna lösning.
Posten
- Dokumentera med bilder på ytteremballage.
- Dokumentera med bilder på förpacknings innehåll med uppfyllnadsmaterial.
- Dokumentera med bilder på artikeln.
- Säkerställ att fraktsedel syns på bild i sin helhet på en av bilderna.
- Skicka till contact@kespa.se tillsammans med ditt ordernummer som du fick i bekräftelsen.
- Vi kontaktar dig omgående för att erbjuda utbytesprodukt eller på annat sätt finna lösning.