Om din leverans är transportskadad är det viktigt att du anmäler det direkt och dokumenterar med bilder. Följ nedanstående steg.

Synlig transportskada

Reklamera samma dag som du kvitterar leveransen!

DHL & Schenker

  • Be transportör eller ombud (vid uthämtning hos servicepoint) notera skadan innan du signerar (annars har du accepterat leveransens skick).
  • Du har rätt att neka leveransen.
  • Dokumentera med bilder på ytteremballage.
  • Dokumentera med bilder på förpackningsinnehåll med uppfyllnadsmaterial.
  • Dokumentera med bilder på artikeln.
  • Säkerställ att fraktsedel syns på bild i sin helhet på en av bilderna.
  • Skicka till contact@kespa.se tillsammans med ditt ordernummer som du fick i bekräftelsen.
  • Vi kontaktar dig omgående för att erbjuda utbytesprodukt eller på annat sätt finna lösning.

Posten

  • Dokumentera med bilder på ytteremballage.
  • Dokumentera med bilder på förpacknings innehåll med uppfyllnadsmaterial.
  • Dokumentera med bilder på artikeln.
  • Säkerställ att fraktsedel syns på bild i sin helhet på en av bilderna.
  • Skicka till contact@kespa.se tillsammans med ditt ordernummer som du fick i bekräftelsen.
  • Vi kontaktar dig omgående för att erbjuda utbytesprodukt eller på annat sätt finna lösning.

Icke synlig transportskada (dvs skada på produkt som inte syns från utsidan)

Reklamera omgående, senast inom 7 dagar från leveransens kvittering.

DHL & Schenker

  • Dokumentera med bilder på ytteremballage.
  • Dokumentera med bilder på förpackningsinnehåll med uppfyllnadsmaterial.
  • Dokumentera med bilder på artikeln.
  • Säkerställ att fraktsedel syns på bild i sin helhet på en av bilderna.
  • Skicka till contact@kespa.se tillsammans med ditt ordernummer som du fick i bekräftelsen.
  • Vi kontaktar dig omgående för att erbjuda utbytesprodukt eller på annat sätt finna lösning.

Posten

  • Dokumentera med bilder på ytteremballage.
  • Dokumentera med bilder på förpacknings innehåll med uppfyllnadsmaterial.
  • Dokumentera med bilder på artikeln.
  • Säkerställ att fraktsedel syns på bild i sin helhet på en av bilderna.
  • Skicka till contact@kespa.se tillsammans med ditt ordernummer som du fick i bekräftelsen.
  • Vi kontaktar dig omgående för att erbjuda utbytesprodukt eller på annat sätt finna lösning.