Vanliga frågor

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna. Om du inte hittar svar på din fråga så tveka inte att kontakta kundtjänst (contact@kespa.se) med din fråga så hjälper vi dig. 

 

Hur söker jag lättast efter rätt del?

Det går att söka efter sin servicedel på flera olika sätt. Det lättaste sättet att söka är att använda sökrutan. Sök på din modell, artikelnummer eller om du har ett referensnummer eller originalnummer. Du kan också välja att klicka dig fram via maskiner. 

Hur vet jag att det är rätt kvalitet på delar jag beställer från er?

Vi är måna om att det ska vara en trygg upplevelse att handla hos Kespa. För att maximera tryggheten säljer vi bara delar från kända leverantörer som vi har goda erfarenheter av. Läs gärna mer om vårt arbete här.

Jag har inte fått någon orderbekräftelse skickat till min mail?

Vi skickar din orderbekräftelse inom några minuter efter att du har lagt din beställning till den mail du angav när du lade din beställning. Har du inte mottagit någon orderbekräftelse inom 30 minuter, kontakta kundtjänst

Kan jag spåra min beställning?

I de fall som din beställning skickas med paket/ företagspaket kommer du att få ett kollinummer där du kan spåra ditt paket. Oavsett vilket sätt det skickas på, kommer du få ett mail när din order är på väg. 

Hur går jag tillväga när jag fått en felaktig vara?

Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig. Vi återkopplar till dig inom maximalt 24h (helgfria arbetsdagar). 

Måste jag registrera mig som kund?

Nej, det behöver du inte. Fördelen med att lägga upp dig som kund är att du kan spara tidigare ordrar, samt om du är företagskund, få faktura som standardval.

Hur registrerar jag mig som kund?

Genom att klicka på ikonen för logga in uppe till höger på sidan och sedan på "Skapa konto", kan du registrera dig för ett nytt konto. 

Jag har glömt mitt lösenord, hur får jag ett nytt?

Klicka på "Glömt lösenord?", fyll sedan i din mailadress. Du kommer därefter få en länk skickat till den angivna mailadressen där du kan ange ett nytt lösenord.  

Kan jag vara säker på att den delen jag har beställt passar min maskin?

Vi vill att du ska känna dig trygg när du handlar hos oss och lägger ned mycket arbete på att säkerställa att våra referensnummer stämmer. När du mottager din produkt och innan du monterar den på din maskin, kontrollera så att den uppfyller förväntningarna. Om du har någon fråga, hör av dig så hjälper vi dig.